Zaplavená Francie

Ahoj! Zdravíme všechny vyznavače kaprařiny. V tomto článku se chceme, já a můj bratr Jarda, podělit o zážitky z překrásné výpravy na státní vodu do Francie. Výpravu jsme si naplánovali na polovinu května, měli jsme odjet s kamarády Víťou a Richardem, ale jak se občas stává, pracovní povinnosti nám nedovolili odjet ve společném termínu. Byli jsme zklamaní, ale život jde dál a Víťa s Richardem odjíždějí směr Francie sami.

Ahoj! Zdravíme všechny vyznavače kaprařiny. V tomto článku se chceme, já a můj bratr Jarda, podělit o zážitky z překrásné výpravy na státní vodu do Francie. Výpravu jsme si naplánovali na polovinu května, měli jsme odjet s kamarády Víťou a Richardem, ale jak se občas stává, pracovní povinnosti nám nedovolili odjet ve společném termínu. Byli jsme zklamaní, ale život jde dál a Víťa s Richardem odjíždějí směr Francie sami. Před touto výpravou jsme se rozhodli již měsíc dopředu sledovat počasí ve zvolené oblasti Francie, kam jsme se chystali na cca 250 ha velké jezero. Po návratu Víti s Richardem nám svitla velká naděje, Víťa nás informoval každý druhý den o stavu vody v jezeře, o počasí a o chování kaprů. Nakonec jsme byli rádi, že jsme naši výpravu odložili, protože počasí v tu dobu panovalo velmi chladné okolo 14-ti °C a tudíž kapři nevykazovali přílišnou aktivitu k vyhledávání potravy. Víťa s Richardem se vrátili po 14-ti dnech s bilancí 3 záběrů od kaprů, ale bohužel jen s jedním 16-ti kilovým kouskem na podložce. Tím pádem máme s Jardou obavy, abychom nedopadli ještě hůře, ale o tom je kaprařina, necháme se tedy překvapit, zda se alespoň nám povede přelstít nějaké tamní mohykány.

Zhruba týden dopředu jsme si s Jardou uvařili asi 30 kg boilie na tuto výpravu. Rozhodli jsme se vařit ze směsi Ryba + banán a směsi Elite s esencí Elite + Monster od firmy Imperial Baits. Pro vařené boilie jsme se rozhodli opět proto, že máme na boilie vlastní výroby chycené daleko větší ryby a především více záběrů. Doufali jsme tedy, že nám kvalita naváleného boilie napomůže k úspěšnému lovu. Směs na výrobu boilie jsme zvolili ověřenou z naší podzimní výpravy na Nových Mlýnech, kde se nám zadařil krásný šupináč 20,5 kg .

Přichází den D – 3. června a náš odjezd. Odjezd máme naplánovaný na 8 hodinu večerní, ráno připravujeme veškeré potřebné vybavení do auta, nakoupíme zásobu potravin, dopřipravujeme všechny drobné detaily a netrpělivě očekáváme čas odjezdu. Víťa nás ještě před odjezdem podpoří s tím, že si myslí, že se nám zadaří zastihnout kapry ještě před třením. Nakonec se náš odjezd trochu oddálil a kolem 10 hodiny večerní konečně sedíme v autě a s velkou nadějí vyrážíme směr Rozvadov vstříc novému francouzskému dobrodružství. Po 11-ti hodinové bezproblémové jízdě přijíždíme do místního bistra, kde rychle kupujeme povolenku a spěcháme k jezeru. Po zaplacení roční povolenky zůstáváme v údivu, že se oproti loňsku zdražila o 20 €, ale na finance nekoukáme, kapři jsou přednější. Při jízdě k jezeru říkám Jardovi, že jen doufám, že nebude obsazené naše zvolené místo, abychom nemuseli jinam. Pro chytání v tomto období jsme si předem vytipovali v prostorách mělčí vody, rákosí a padlých stromů. Po příjezdu na místo v zadní části jezera necháváme auto v malém remízku a vyrážíme na obchůzku místa, na které asi po 10 minutách přicházíme a nestačíme se divit. Zadní část jezera je tak zatopena, že je zde prakticky nemožné chytat a tak vymýšlíme co dál. Nakonec dalekohledem mapujeme noční zónu na protějším břehu směrem k hrázi. Sice jsme zde moc chytat nechtěli, ale přesto nasedáme do plně naloženého auta a míříme směrem k hrázi. Po obhlídce míst zjišťujeme, že zde po vytrvalých deštích je spousty bahna a velice stísněné podmínky pro bivaky, pro představu – Jarda měl na svém místě na bivak asi 6 m2. Vracíme se zpět k autu, které máme zaparkované na parkovišti u hráze, a začínáme vše připravovat. Ze všeho nejdříve nafoukneme člun, na kterých se budeme muset komplet přelodit na místa, která jsou po vodě vzdálená cca 2 km od hráze. Po vylodění začneme rychle všechno připravovat, stavíme bivaky, mapujeme lovná místa a zavážíme pruty. Po prvním dni se s Jardou scházíme na společnou večeři a shrnutí náročného dne. Asi kolem 9 hodiny uleháme do bivaků a nečekáme žádné záběry.

Druhý den ráno se probouzíme kolem 7 hod bez jakéhokoliv záběru. Posnídáme a přichází čas na přesné zavezení a nakrmení předem označených lovných míst a pomalu začínáme doufat v první kontakt s kaprem. Pomalu se také vylepšuje i počasí a teploty kolem 22 °C se začínají jevit jako ideální pro aktivitu a přijímání potravy kaprů před třením. Před námi je už třetí noc a my jsme zatím bez kapra, začínáme být pomalu nervózní, ale náhle se rozjíždí můj levý prut, který mám zavezený asi 80 m od břehu a po krátkém boji zdolávám prvního kapra, šupíka 12,3 kg. Po fotodokumentaci kapra pouštím, znovu zavážím a ulehám do bivaku. Kolem 5 hodiny mě vzbudí stejný prut, letím z bivaku, oblékám prsačky a sedám na loď. Kapr již od začátku vypadá celkem slušně, po dlouhém boji podebírám kapra skoro až před Jardovým místem, které je vzdáleno asi 300 m ode mě. Přivážím kapra na břeh a po jeho zvážení mám obrovskou radost – 20 kg lysec! Jarda začíná být trochu zklamaný a zvažuje, že se kdyžtak zítra přestěhuje na jiné místo. Tak ho uklidňuji, že dnes to určitě přijde, že nikdo z nás neví, co nás ještě čeká. Další noc jsem bez záběru, ale Jarda má 2. Stěhování se tedy nekoná a Jarda ráno září štěstím. V noci se mu povedlo zdolat dva nádherné kapry o váze 19 a 21 kg. Je pátý den ráno a my máme na kontě každý dva kapry a hned kousky přes 20 kg. Oba jsme spokojeni natolik, že společně konstatujeme, že kdybychom do konce výpravy už nic nechytili, tak se nic nestane, ale začínáme být optimističtí a makáme na 110%, přikrmujeme na lovných místech a znovu vyvážíme pruty. Těšíme se na další souboje s místními obry, záběry nám začínají chodit celkem pravidelně a do konce výpravy máme každý den oba alespoň jeden nebo dva záběry a je nám naprosto jasné, že tuto výpravu se, i když nedobrovolně, vyplatilo odložit. Tak jak nám bylo řečeno se také stalo, trefili jsme se do období, kdy jsou kapři při velké chuti, což bylo zpříčiněno tím, že se kapři začínali teprve třít a přijímali potravu, aby nabrali energii na milostné hrátky. Za celou dobu co se kaprařině věnuji se mi nic takového nepoštěstilo zažít – opravdu super zážitek! Druhou polovinu výpravy nás opět provází horšící se počasí, prudké deště a aktivita kaprů začíná pomalu slábnout z důvodu postupujícího tření v mělčí vodě a v rákosí.

Nastává den odjezdu. Balíme věci, naloďujeme se na čluny a po 14-ti dnech míříme ke hrázi, kde máme zaparkované auto. Rychle vybavení uklízíme postupně do auta, lodě vyfukujeme opět za deště a vyrážíme na zpáteční cestu. Cestou se stavujeme ještě v místním marketu nakoupit nějaká dobrá vína a sýry a míříme směr Hořovice. Další den nás čeká příjemná událost, svatba našeho kamaráda, tak budeme mít i po náročné zpáteční cestě o zábavu postaráno. Při zpáteční cestě začínáme s Jardou bilancovat nad naší velmi povedenou výpravou snů. Stranou jdou takové věci, že jsme celých 14 dní prochodili v neoprenových prsačkách, bivaky, lehátka i veškeré ostatní vybavení máme komplet špinavé od bahna, tudíž nás nemine důkladné mytí hadicí doma na zahradě.

Na této povedené výpravě se nám podařilo ulovit 7 kaprů přes 20 kg a v číslech to vypadá následovně: Jarda zdolává celkem 12 kaprů – 19 kg, 21 kg, 24,8kg, 23,6 kg, 22 kg, 11,6 kg, 19,1 kg, 18 kg, 9 kg, 19,5 kg, 20,6 kg a 16,2 kg, opravdu fantastický zážitek. Já mám celkem 10 záběrů, ale o dvě velké ryby jsem při zdolávání přišel ve vázce a tak mám na kontě celkem 8 kaprů – 12,3 kg, 20 kg, 15,5 kg, 22,1 kg, 14,5 kg, 18,8 kg, 19,5 kg a 14,1 kg. Výprava snů zaplavená nádhernými kapry! Opět se nám vyplatilo vyrobit si vlastní osvědčené boilie z produktů firmy Imperial Baits. Jardovi se podařilo zdolat všechny kapry na boilie ze směsi Elite s esencí Elite + Monster v provedení 24mm dvě kuličky na dno. U mě byla úspěšná naše druhá směs a všechny záběry jsem měl na boilie ze směsi Fish + Banán v podobě jedné 24mm kuličky s 20mm růžovou U-popkou namočenou v banánové esenci.

Tato výprava se nám oboum opravdu vydařila, kapři byli před třením při velké chuti a přejeme si, aby takových výprav bylo víc. Jak to bývá, kaprařina není jen o velkých kaprech, jak si mnozí myslí, ale zahrnuje to spoustu času, hledání, prosezených dní bez záběru, zkoušení vhodných montáží a dalekých cest. Tímto bych chtěl ještě poděkovat za podporu naší rodině a především mojí přítelkyni za trpělivost, kterou se mnou má při honbě za kapry. Přejeme všem slušným rybářům mnoho příjemných dní strávených u vody, krásných ryb a zážitků. Nevěste hlavu, všem poctivým rybářům se splní sen, tak jako nám teď ve Francii. Naší pomyslnou kaprařskou metu a osobní ,,rekordy´´ ve velikosti chycených kaprů, se nám podařilo posunout o něco výše, tak uvidíme, jak se nám bude dařit dál!

Za Imperial Baits s pozdravem Martin a Jarda Žemličkovi

Menu

volejte +420 731 613 162

Náš web potřebuje ke svému správnému fungování soubory cookies, pokračováním v prohlížení souhlasíte s jejich používáním. Více informací o nastavení zde.