Závody s IB na Štítu

Letos se konal osmý ročník závodů dvojic v lovu kapra mezi RK Policie ČR a RK Jezera Štít, který byl po třetí pořádán na sportovním rybářském revíru Štít B. Začátek závodu byl vyhlášen 11.5.2016, kdy na tento den připadl sraz závodníků, losování míst a naladění dobré nálady před závody.

Letos se konal osmý ročník závodů dvojic v lovu kapra mezi RK Policie ČR a RK Jezera Štít, který byl po třetí pořádán na sportovním rybářském revíru Štít B. Začátek závodu byl vyhlášen 11.5.2016, kdy na tento den připadl sraz závodníků, losování míst a naladění dobré nálady před závody. Oproti loňskému roku jsme se s bráchou dohodli, že pořadí losování o místo bude tahat on a losování místa nechá na mě, moc se mi do toho nechtělo, ale nakonec jsem souhlasil. Při losování bratr vytáhl míček s číslicí 2, což zas až tak nebylo špatné, máme z čeho vybírat, potom přišla řada na mě a losování lovného místa, kdy jsem vytáhl ten samý míček s číslicí 2, naše pohledy se střetly a hned nám bylo jasné, že se jedná o jedno z topových míst, kdy team CT Labe – Imperial Baits má velkou šanci na dobré umístění.

Samotný závod začal 12. 5. 2016 v 07:00 hod a po předchozím večeru, to bylo těžké vstávání. Po výstřelu jsme jednotlivě vyrazili na vodu,protože jsme měli lovná místa zmapovány z předchozího dne, což umožňovaly pravidla závodu a bylo nám jasné, že celý závod vsadíme na dva pruty, které budou umístěny pod protějším břehem, kde se ryby zdržovaly a dva pruty necháme jen tak na náhodu po krajích našeho sektoru, protože v minulosti se tato taktika vyplatila a na jeden prut se nám v roce 2014 podařilo zdolat nejtěžší rybu závodu o váze 21.88 Kg. Krmení a nástrahy jsme měli předem dohodnuté s tím, že letos nepovedeme masivní krmnou kampaň, ale vsadíme na kvalitu, které nám boilies od Imperial baits zaručuje a dále, že vsadíme pouze na dva pruty, které budou pod háčkem osazeny Elite Strawberry , nebo čistým Elite se zásypem peletek Carptrack Aminopeletes , Samozřejmě v zásobě byl uložen CarpTotal a Crawfish, pro případ kdyby něco selhalo. Nicméně po vyvezení jsme si pohrávali se zbývajícími pruty, když se rozjel bratrův zadní prut EliteStrawberry. Byl jsem u něj okamžitě, zásek………… ryba drží a vyjíždí zpoza křoví na volnou vodu, nasedáme do člunu a upalujeme 180 metrů za rybou. Po krásném souboji na volné vodě máme kapra podebraného a je nám jasné, že máme první rybu závodu. Po odvážení, focení a ujištění, že se jedná o první rybu závodu, bratr odváží prut zpět na své místo a do hodiny a půl máme další záběr. Docela dobrý start závodu, ke konci dne se pohybujeme kolem 70 Kg ulovených ryb a jsme v průběžném hodnocení první. S intenzitou ostatních lovících a častému zavážení na okolních místech přestaly záběry chodit pravidelně, ale i přesto byly stále časté. O dost ryb jsme během prvního dne a noci přišli, což nás docela dost mrzelo, ale to je daň „kaprodromu“, kdy ryby mají tlamky potrhané a háčky bez protihrotu v nich nesedí tak jak jsme zvyklý na revírech které běžně navštěvujeme.

Druhý den závodu se pruty postupně střídaly v záběrech, ale i tak častější byly záběry na prut, který byl vyvezen za poloostrov, do míst kudy ryby proplouvaly. K tomuto přispívala i klidnější voda, jelikož náš sousední team po pravé straně nevyužíval potenciálu poloostrova a chytal na volné vodě, což se bohužel změnilo, viděli že odtamtud máme podstatně více záběru než oni z volné vody a dva pruty přiblížili k poloostrovu, ale to už bylo pozdě, protože jsme měli dostatečná náskok a oni na nás museli dotahovat něco málo kolem 70Kg. Čtvrtek ve 20:20 hod končíme s váhou 84.62 Kg, přes noc navyšujeme na 122,2 Kg a přebíjíme na kuličky Crawfish, protože se nám zdá, že Elite Strawberry, začíná stagnovat a počet záběrů se snižuje.

Jak to tak bývá i na šťastlivce přijde smůla a druhou noc ubyly záběry, a když už byl, tak nám ryby padaly. V sobotu přišla změna počasí, ochlazení, vítr a propad tlaku, a rázem bylo všechno jinak. Ryby se postupně rozjížděli díky silnému větru do volné vody a ostatní teamy měly mnohem větší množství záběru než bylo na našem místě, ale hlavně na prvním sektoru pochopili, kde se nechají nachytat kapři a začali je tahat z místa, které do té doby nechytali. Ale to už jsme měli v pátek natahaných 147,86 kilo ryb a postupně jsme připisovali další cenná kila, v sobotu ráno navyšujeme na 161.1 Kg. Nicméně v sobotu večer, bylo jasné že borci z jedničky jdou před nás , ale pouze o pár kilo, trojka dotahuje, ale pořád je bezpečně vzdálená a čtyřka je v těsném závěsu za trojkou. Večer v sobotu máme nachytáno 175.54 Kg, ale bohužel dvě jízdy neproměněny. V noci ze soboty na neděli bylo jasno, „jednička nás přechytala“ . My jsme udělali za noc další dva záběry, ale ryby nám padají a to nás bude mrzet. Neděle ráno přidáváme další cenou rybu a jsme na celkové váze 189,41 Kg. Na jedničku jsme ztráceli kolem 20 Kg, což dopoledne zvedli na 36 ,– Kg, nad trojkou jsme měli náskok kolem 25 Kg. Do konce závodu scházela hodina, kluci na trojce po záběru vyjeli na vodu, přiznám, že nám trošku lepilo, protože rybu zdolávali hodně dlouho a vypadalo to, že to bude pěkný kapr. No a co dodat , rybu přivezli dali do podložky, zvědavost nám nedala, šel jsem k vážení a kapr měl 11 Kg. Zbývá půl hodiny do konce, nekonečná půlhodina, doufáme, že nás nebude mrzet 21 ztracených ryb. Výstřelu jsme se dočkali a v tu dobu jsme věděli, že naše bude druhé místo na bedně a taky, že bylo…… a díky ELITE Strawberry jsme natahali 189.41 Kg ryb.

Na závěr by jsem chtěl uvést, že se nejedná o prestižní kaprařské závody, kde je přemrštěné startovné, kde jsou výhry deseti tisíce, ale jedná se o závody party lidí, která se v základním sestavení schází pravidelně každý rok , kdy letos to bylo po osmé bez přerušení a opět super akce.

Samozřejmostí je poděkování Davidu Fořtovi, za jeho ochotu nás podpořit, za jeho zájem o dění u vody a stejně tak patří poděkování našim kamarádům, kteří nás osobně nebo i na dálku podporovali a fandili nám.

David Šandor
Lukáš Šandor

Menu

volejte +420 731 613 162

Náš web potřebuje ke svému správnému fungování soubory cookies, pokračováním v prohlížení souhlasíte s jejich používáním. Více informací o nastavení zde.