Sahara u jezera s krásnými kapry

Je neděle a konečně jsem se dočkal první letošní delší výpravy za kapry na jezero poblíž mého domova. Měl jsem jet původně od rána spolu s parťákem a měli jsme chytat do příští neděle. Parťák z důvodu pracovního vytížení musí být v práci až do úterý a bude chytat jen do soboty. Vždy před začátkem chytání sleduji dlouho dopředu předpověď počasí a směr větru. Tentokrát nebylo moc co řešit.

Celý týden bude nejméně 34 stupňů a v noci pod 19 stupňů teplota neklesne. Vítr buď žádný nebo jen slabý a bude se točit. K jezeru přijíždím po fotbale v podvečerních hodinách a vybírám naše místa, kde budeme chytat. Pořád je strašné vedro a já se potím jen v kraťasech. Má vytipovaná místa jsou bohužel volná jen pro jednoho rybáře a my budeme chytat ve dvou. Volím místa poblíž, kde se dva vejdeme v pohodě. Já budu chytat vlevo a parťák vpravo.

Po přípravě bivaků a všech věcí na břehu, jak jistě každý zná, vyjíždím na vodu umístit bójky. Voda na echolotu ukazuje 27 stupňů. Bohužel zjišťuji, že rybáři nalevo mají bójku přede mnou a po pozdější domluvě s ní nechtějí nikam hnout. Prý ji mají před sebou. No nic, začíná se stmívat a pokládám dva pruty za větru jen tak. Na první prut v mělké vodě dávám pod háček na vlasový přívěs boilies od IB 20 mm Elite s oranžovou 16 mm Vpopkou v esenci Elite a celou montáž zasypávám několika lopatkami partiklu. Druhý prut již za mírnějšího větru pokládám kousek dál do hlubší vody, kde je čisté dno a kolem je podvodní tráva. Na tento prut dávám pod háček boilies od IB 24 mm Elite Strawberry se žlutou 16 mm Vpopkou v esenci Elite Strawberry. Celou kombinaci ještě obalím v Amino gelu totožné příchutě. Pokaždé zkouším na jeden prut tzv. smrady a sladké boilies, abych vyzkoušel na co budou kapři momentálně reagovat lépe.

Večer za mnou přijíždí přítelkyně i s její mladší sestru a společně grilujeme a dopřáváme si vychlazené pivo ještě z domu. Před půlnocí jdeme spát, ale já nemůžu dlouho usnout. Je pořád vedro a v hlavě přemýšlím nad kapry. Po 2 hodině ranní mám záběr a zdolávám velkého šupináče. První záběr a hned taková ryba. Na břehu probíhá měření a vážení. Budím holky, aby se podívaly na pořádnou rybu a fotí mě s kaprem. Šupináč zabral z hlubší vody na panáčka Elite Strawberry.

Vím, že toto boilies chytá hodně ryb, ale mně chodí záběry nejvíc na smrady. Jedná se o mou první větší rybu na sladké. Ráno vstávám dříve a jedu dát bójky na vodu. Nacházím jen dvě čistá místa a zde je pokládám. Bohužel jsem zavřený z levé strany a nemůžu moc vymýšlet. Přes den chytám pár menších kaprů. Večer si všímám, že rybáři na místě, kam jsem chtěl původně jít, začínají balit a později odjíždí. Okamžitě mně probleskne hlavou přestěhovat se.

Do rána se nic neděje a po probuzení oznamuji holkám, že bychom se mohli přestěhovat. Holky naštěstí moc neprotestovaly a i přeš příšerné horko mi pomohly se stěhováním našeho tábora. Kolem oběda už jsme na novém místě a jedu hledat znova místa na chytání a dávat bójky. Odpoledne se koupeme a na večer odjíždí holky a přijíždí parťák, se kterým budu chytat do soboty do oběda.

Další dny rozepisovat nebudu, byly téměř totožné. Přes noc chodili krásní kapři a žádnou noc mě nenechali vyspat. Poslední ráno těsně před balením mi udělal radost obrovský bojovný lysec. Všechny ryby jsem po změně místa nachytal na jeden prut a na stejnou montáž s jednou kuličkou 20 mm boilies Elite na dno. Používal jsem kratší návazec z fluorocarbonu 15lb s menším háčkem č. 8 a někdy s rovnátkem nebo i bez něj. Na háček jsem dával pokaždé 4 kuličky stejného boilies na PVA šnůrce a kolem montáže rozhodil dvě hrsti boilies a rozházel pár lopatek partiklu.

Změna místa, ryba jistá
s pozdravem Martin „Čuďa“ Navrátil

Menu

volejte +420 731 613 162

Náš web potřebuje ke svému správnému fungování soubory cookies, pokračováním v prohlížení souhlasíte s jejich používáním. Více informací o nastavení zde.